ŽAREK V SRCU

o filmu

Isabelle, nedavno ločena pariška slikarka, se v iskanju prave ljubezni zaplete v serijo brezupnih razmerij. Ali resnična ljubezen sploh obstaja ali pa je to le utopija? Ji bo odgovor morda pomagal najti skrivnostni vedeževalec v podobi G rarda Depardieuja?

Čuten, duhovit in pretanjen film francoske režiserke Claire Denis, navdahnjen s knjigoFragmenti ljubezenskega diskurza Rolanda Barthesa, nas popelje skozi prizore iz življenja ženske, ki neutrudno išče ljubezen   končno pravo ljubezen.

izjave kritikov

 / / ta vzneseni in rahlo komični koncert za Juliette Binoche je čisto mogoče najzabavnejši in najizvirnejši film Claire Denis po Dobrem delu iz leta 1999. / / Režiserkina spretnost pri uprizarjanju protagonistkinih številnih zmenkov, razpoloženj in dialogov, ki jih včasih celo uglasbi, je resnično brez primere. 
  Jonathan Rosenbaum, The Chicago Reader

 Novi film Claire Denis / / predela osebne izkušnje v modernistično screwball komedijo. / / Juliette Binoche prinese v lik Isabelle sijočo intenzivnost in igriv humor / /. Denisova / / s predrzno duhovitostjo dramatizira fizično nerodne in čustveno nabite detajle seksa in ljubezni. 
  Richard Brody, The New Yorker

 Žarek v srcu je film, ki je   vsem Isabellinim razočaranjem navkljub   zaljubljen v ljubezen. In to razpoloženje je nalezljivo. Plus najboljša zaključna špica leta. 
  David Hudson, Criterion

 / / gre za komedijo zelo elegantne in živahne vrste, ki se bo zaradi včasih dolgoveznega preiskovanja spolnosti in družbenih norm nekaterim gledalcem morda zdela preveč tipično francoska, njena razdrobljena zgradba pa bo zbegala vsakogar, ki bi rad sledil junakinji skozi koherentno in pretanjeno romantično komedijo, kakršno   tako se zdi   Denisova na trenutke obljublja. A namesto elegantne bagatele se Žarek v srcu izkaže za izjemno inteligenten, odlično odigran in   kljub intelektualni ostrini   čustveno bogat film. 
  Jonathan Romney, Screen Daily

 Žarek v srcu je precej genialen film. Ves čas se zdi, da je nekaj, za kar se nazadnje izkaže, da ni. Romantična komedija. Satira na francosko spalnično dramo. Pogled v zmešnjavo ženske spolnosti. Oda rdečici na licih glavne igralke Juliette Binoche. In novi film Claire Denis / / je seveda vse našteto. Hkrati. Režiserkin vsestranski opus že dolgo priča, da se ne omejuje na en sam žanr. A tolikšne lahkotnosti kot v pričujočem filmu ne pokaže prav pogosto. / / Tako kot Barthesov esejistični kolaž Fragmenti ljubezenskega diskurza / /, na katerem je Claire Denis ohlapno zasnovala svoj film, je tudi Žarek v srcu enciklopedija ljubezni, ki ves čas razpada in se ponovno sestavlja. Slovar hrepenenja. Da o ljubezni ni mogoče povedati nič nedvoumnega, je večini ljudi jasno. Resnično impresivno pa je, da je režiserki uspelo narediti film, ki v en sam lik strne vse te njene paradoksalne vidike. In je povrh vsega strašansko smešen, s hitrimi, živahnimi dialogi, ki delujejo skoraj kot glasbeni parti. Kot ponavadi ni pomembno, kaj liki govorijo   kaj pa lahko ljubimci dandanes drug drugemu izvirnega še povedo?  , ampak kako. To je jezik, ki komaj lahko prikrije, kako zapletena je ljubezen, kako pogosto se intimnost in spolnost elegantno razideta, in kako neumno se lahko zaradi ljubezni in zaljubljenosti v ljubezen vedemo. Seveda je tu tudi Juliette Binoche, ki zna vse to čudovito odigrati: zapeljevanje in zavrnitev, hrepenenje in prezir, pa tudi vse tisto neskončno čakanje, za katerega se zdi, da pogosto sodi k ljubezni. Bo poklical? Ne bo poklical? Sodobna različica trganja marjetkinih listkov. Če čakaš, potem veš, da si zaljubljen, je zapisal Barthes. Drugi ne čaka. 
  Dana Linssen, NRC

 Žarek v srcu se nas tako dotakne, ker s svojim pristopom do ljubezni   relativno novim v filmski zgodovini   zadene v črno. Zahvaljujoč alkimiji, ki jo ustvarjajo scenarij / /, osvetlitev in igralci, razkrije   kot to zmorejo le velika umetniška dela   pretresljivo resnico. Vse čestitke si zasluži tudi Juliette Binoche, ki je še nikoli nismo videli tako lahkotne, preproste, ranljive in dostopne. 
  Isabelle Regnier, Le Monde

 / / Denisova ustvari film, ki ga   brez kančka izumetničenosti   v enaki meri zaznamujeta tako Barthes kot chicaški blues, delo, neločljivo povezano z dediščino post-novovalovskega francoskega filma / /. 
  Nick Pinkerton, Reverse Shot

 / / elegantna, ekscentrična, izjemno prefinjena / / komedija idej / /. Vsa romantika, erotika in trpljenje, ki jih doživljamo, ko ne vemo, kako in ali sploh naj se zaljubimo, vse je razpršeno v besede, debate in intelektualno interakcijo idej. / / Kako eleganten film je to! Po njem se počutiš bolj seksi in bolj pametnega. 
  Peter Bradshaw, The Guardian

 Nikoli si ne bi mislil, da bi lahko bila Juliette Binoche, ki uro in pol zavrača moške, zadosten zaplet za film, kaj šele za tako bogatega, smešnega in čutnega, kot je Žarek v srcu. Pa vendar je pred nami bodoča klasika, film, v katerem se Claire Denis kot režiserka zabava, kot se ni že dolgo   vse odkar je Denisa Lavanta zaprosila, naj začuti  ritem noči . 
  Scout Tafoya, RogerEbert.com

 Novi film Claire Denis je resnično izvrsten, s  teoretično  in čustveno inteligenco, ki je ravno tako očarljiva kot univerzalno ganljiva. / / Režiserka nam z mojstrsko natančnostjo in svojo običajno rahločutnostjo dovoli, da spet odkrijemo radosti knjige: v prvi vrsti preprostost pristopa do ljubezni in njenih tropov, v vsej njihovi kaotičnosti in ganljivi absurdnosti, pa tudi način, na katerega ne pozabi na poigravanje s topično razsežnostjo in protislovji (kljub njihovemu tragičnemu značaju) številnih in raznolikih izbruhov, ki označujejo ljubezen. / / inteligenten, smešen in prisrčen film. 
  B n dicte Prot, Cineuropa

 / / otožna, diskurzivna romantična komedija, nekje med Woodyjem Allenom in Chantal Akerman. / / ta epopeja razočaranj pelje naravnost do nadrealnega in iskrivega ključnega prizora, v se katerem Isabelle posvetuje z vidcem / / v podobi G rarda Depardieuja / /. Brez dvoma antologijski prizor francoskega filma / /. 
  Jacques Mandelbaum, Le Monde

 V filmu Claire Denis morda še nikoli nismo slišali toliko besed. Žarek v srcu, ki ga je napisala v sodelovanju s Christine Angot, je po vsej verjetnosti njeno najbolj gostobesedno, pa tudi najbolj smešno delo. 
  Jean-S bastien Chauvin, Cahiers du Cin ma

nagrade

Otvoritveni film in nagrada SACD   Štirinajst dni režiserjev, Cannes. Nominacija Evropske filmske akademije za najboljšo igralko. Nominacija za nagrado cezar za najboljšo igralko. Nominacija za nagrado lumi re za najboljšo igralko. Karlovi Vari. New York. London. Busan. Viennale. LIFFe. AFI Fest. Torino. Palm Springs.


  • Šifra: 186316
  • Razpoložljivost: Na zalogi

  • 5,80€