ZIMSKE MUHE

o filmu

Nabriti, samozavestni M ra in nekoliko čudaški Heduš se željna novih dogodivščin podata na popotovanje skozi zasneženo pokrajino   z avtom, seveda. Konec koncev bo M ra kmalu dopolnil petnajst let  

Film ceste o fantovskem prijateljstvu in neustavljivi mladostniški želji, da bi nekaj doživel, pa čeprav ne veš natančno, kaj. Na Češkem živeči slovenski režiser Olmo Omerzu (Družinski film) je za svoj tretji celovečerec prejel nagrado za najboljšo režijo v Karlovih Varih.

izjave kritikov

 Omerzujev film ceste nas popelje v čas nedolžnosti, brezglavih impulzivnih dejanj ter občutka svobode v neobremenjenosti z jutri, ki jo mlada naturščika Uher in Mrv k izvrstno poosebita. Z neznosno lahkostjo in neprisiljenostjo pa Omerzu iz svojih prizorov izvablja komičnost situacije, tudi ko je ta resna ali bi vsaj lahko zbujala skrb. 
  Tina Lešničar, Delo

 / / čudovito zabaven izlet v najstniško domišljijo in njeno neizogibno destinacijo: streznitev odraslosti. 
  Dimitri Eipides, Mednarodni filmski festival v Torontu

 Omerzu uspe obuditi fantovske pustolovske filme osemdesetih, a v kontekstu Srednje Evrope in na zimskem namesto na poletnem prizorišču. Ko se temu pridruži srčna in naravna igra mladih glavnih igralcev, pa dobimo manj tistega grenko-sladkega vzdušja, ki ga navadno povezujemo s filmi o odraščanju, kakršne je znal Hollywood tako dobro delati pred kakimi tridesetimi leti, in več vzdušja neizprosnih, surovih dram o odraščanju, ki zadnja leta nastajajo v tej regiji. 
  Vladan Petković, Cineuropa

 V ozadju je zanemarjanje otrok, a film nanj le namiguje, nikoli pa ga ne prikaže. Namesto tega ves čas spremljamo fanta na tej mali pustolovščini in opazujemo, v čem vse se razlikujeta od napihnjenega opisa, ki ga M ra servira policistki. / / Tu so trenutki čarobnosti in trenutki zmešnjave, a čustveni vtis, ki ga ta midva proti vsemu svetu zgodba pusti v gledalcu, je ganljiv, grenko-sladko melanholičen občutek obžalovanja, da mora kdorkoli sploh kdaj odrasti, ko pa je njegov otroški jaz toliko boljši od človeka, kakršen bo najbrž postal. 
  Jessica Kiang, Variety

 Čeprav bi zasnova zgodbe utegnila narekovati bolj tragičen zorni kot, se Omerzu ogne temu vzgibu. Temačnejše trenutke napolni s pretanjenim smislom za humor ter ustvari katarzičen preplet bolečine in resničnosti. Ta se izraža skozi situacijsko komiko dveh fantastičnih debitantskih igralcev in skozi njun hormonsko gnani najstniški dialog. Scenarist Petr P cha ne izpusti nobene priložnosti za prikaz medsebojnega podžiganja protagonistov v želji po seksu z začasno sopotnico Br no, popolnoma pa zamenja tonski register, ko fanta rešita psa pred utopitvijo in ga vzameta za sopotnika. 
  Susanne Gottlieb, Cineuropa

 Živahen režijski slog / / je poln slikovitih kompozicij in duhovitih montažnih rezov. / / Omerzu tudi rad prekine cikcakajoče časovne okvire z igrivimi odvodi. V najbolj liričnem tovrstnem vrtincu je prikazana trojica divjih živali   fazan, zajec in jež  , ki le stežka premagujejo zimski mraz, v nekem drugem prizoru pa se eden od policistov, ki zaslišujeta M ro, z ljubimko izmuzne v slabo ogreto prikolico na hiter popoldanski seks. Sporočilo je jasno: vsi bi se radi le pretolkli skozi zimo. 
  Jamie Dunn, The Skinny

 Ne glede na njune nezgode Zimske muhe delujejo prav po zaslugi svojih dveh likov, zlasti to velja za M rovo pridržanje na policijski postaji na drugi strani dežele. Po vsej glavni pripovedi, ki se odvija v flashbacku, so posejani izseki njegovega zaslišanja. Skozi te prizore se dokopljemo do temeljev situacije, v kateri se nahaja   in tam ima Mrv k priložnost prikazati svoj čustveni razpon. 
  Ben Nicholson, CineVue

nagrade

festivali, nagrade Karlovi Vari (najboljša režija, posebna omemba ekumenske žirije). Festival slovenskega filma, Portorož (najboljša manjšinska koprodukcija). Češki kandidat za tujejezičnega oskarja. Toronto. CPH:PIX. London. LIFFe (zaključni film).


  • Šifra: 190339
  • Razpoložljivost: Na zalogi

  • 5,80€