PRITISK

o filmu

Na začetku filma lastnik kavarne v Torontu pove: najhujša stvar, ki lahko doleti tvojo sosesko, je odprtje trgovine z vintage oblačili. Kmalu bodo sledili trendovske restavracije in bari   in ne bo trajalo dolgo, ko bodo ulice preplavili turisti. Vsako drugo stanovanje bo na Airbnbju, in še preden se boš zavedel, bo tvoja soseska podlegla gentrifikaciji. Saskia Sassen pa nemudoma doda: ko bi šlo le za gentrifikacijo  

Stanovanje je za večino izmed nas prostor, ki ga skušamo spremeniti v dom. Investicijske družbe pa v nepremičnini vidijo priložnost za dober   in hiter   zaslužek. Strokovnjaki to imenujejo  financializacija  stanovanjskega trga. A med stanovanjem kot tržnim blagom in zlatom kot tržnim blagom je velika razlika.  Zlato ni človekova pravica, medtem ko stanovanje je,  pravi Leilani Farha, poročevalka Združenih narodov za pravico do ustreznega bivališča.
Investitorjev ne zanimajo ljudje, ki prebivajo v njihovih močno precenjenih stanovanjih, še manj pa se zmenijo za vplive svojih investicij na urbano okolje. Njihova glavna (ali pa edina) skrb je tržna vrednost nepremičnine. Ti anonimni lastniki stanovanj, ki najpogosteje ostajajo prazna, naglo spreminjajo naša mesta v kraje, kjer ni mogoče živeti.

Pronicljiv uvid v mehanizem globalne stanovanjske krize odgovarja na vprašanje, zakaj si kar naenkrat ne moremo več privoščiti življenja v lastnem mestu, kdo našim skupnostim krade dušo in kaj lahko storimo, da si mesto priborimo nazaj.

zanimivosti

http://www.unhousingrapp.org/the-shift
http://zadrugator.org

izjave kritikov

 Gerttenova presunljiva raziskava globalne stanovanjske krize se gleda kot v resnični svet postavljen triler zarote z navdihujočo glavno junakinjo. 
  Demetrios Matheou, Little White Lies

 Živahen, dostopen dokumentarec o globalni stanovanjski krizi bi moral občinstvo izzvati, razjeziti in ga opremiti s celo vrsto tem za pogovor. / / Potencialno depresivna snov je podana lahkotno in z dobrodošlo merico humorja. 
  Allan Hunter, Screen Daily

 Pritisk ne skriva svojega političnega stališča / /.  Z uničenjem sveta lahko zaslužite,  reče ekonomist Joseph Stiglitz,  in s tem je nekaj narobe.  A tudi če pustimo ob strani vprašanje, kaj je prav in kaj narobe, nam film ponudi fascinanten uvod v vprašanje, zakaj cene nepremičnin v mestih, pa naj gre za Toronto ali Vancouver, Berlin ali Barcelono, še naprej letijo v nebo. V svojem blago optimističnem zaključku celo predlaga način, kako to spremeniti. 
  Chris Knight, National Post

 Z vključitvijo primerov iz tako velikega števila mest nam film pokaže, kako šokantno so težave, s katerimi se spopadamo v Kanadi, podobne tistim, s katerimi se soočajo mesta po vsem svetu: veliki igralci finančnega trga, kot je zasebno kapitalsko podjetje Blackstone, vse bolj prevzemajo nadzor nad trgom nepremičnin. Podobne težave pa pomenijo tudi, da lahko uporabimo podobne rešitve. Kot ves čas poudarja Leilani Farha, moramo potrebo po ustreznem bivališču obravnavati kot človekovo pravico in ne kot tržno blago. 
  Samantha Edwards, NOW Toronto

 Srce tega vznemirljivega, nepopustljivega in zaskrbljujočega dokumentarca / / so strastni prebivalci, ki se ogorčeni nad ropanjem skupnosti borijo proti  nazadnjaškemu, pokvarjenemu in na lažeh temelječemu sistemu . Protesti meščanov, ki vznikajo od Berlina do Barcelone, dajejo upanje, a prav lahko se zgodi, da boste ob koncu tega prikaza občutili potrebo po vsaj enem od tistih štiriindvajsetih šilc žganja, ki jih v otvoritvenem prizoru filma na pult zloži natakar iz Toronta, da bi pogasili pravičniški srd, ki ga bo film zagotovo izzval. 
  Mark Cubey, Mednarodni filmski festival na Novi Zelandiji

nagrade

CPH:DOX (nagrada občinstva), Hot Docs, Toronto, DOK.fest, M nchen, Biografilm Festival, Bologna


  • Šifra: 197254
  • Razpoložljivost: Na zalogi

  • 5,80€