MOŽ,KI SE JE IGRAL Z OGNJEM

o filmu

Svet ga pozna po treh kriminalnih romanih, ki so izšli kmalu po njegovi prezgodnji smrti: Dekletu z zmajskim tatujem in njegovih nadaljevanjih. A preden je v enem samem ustvarjalnem izbruhu spravil na svet Lisbeth Salander in Mikaela Blomkvista, je Stieg Larsson živel življenje, ki ni bilo nič manj vznemirljivo od njegovih knjig. Kot raziskovalni novinar je vztrajno dokumentiral dejavnosti desničarskih skrajnežev, ki so tako doma kot po svetu pridobivali vse večjo moč. Bil je človek visoke morale in trdne volje, popolnoma predan svoji strasti in pripravljen tvegati življenje, da bi ubranil okope svobode in demokracije. Film vključuje intervjuje z Larssonovimi prijatelji in sodelavci, dramatizirane prizore iz njegovega življenja ter nikoli videne arhivske posnetke.

Dokumentarni portret švedskega pisatelja in novinarja Stiega Larssona, avtorja Milenijske trilogije, posvečen njegovi življenjski obsesiji: razkrivanju skrajnih desničarskih gibanj in njihovih strategij, kako priti na oblast.

izjave kritikov

 Življenje slavnega pisatelja je bilo ravno tako vznemirljivo kot njegova fikcija. / / Film / / prihaja ob pravem času. Njegova relevantnost se še posebej dramatično razkrije v arhivskem posnetku televizijskega intervjuja, kjer Larsson na vprašanje o stanju sveta jasnovidno in zlovešče odgovori:  Demokracija je ogrožena.  
  Frank Scheck, The Hollywood Reporter

 V filmu ne boste izvedeli veliko o Lisbeth Salander, dobili pa boste pregled nad fašističnimi in nacionalističnimi gibanji na Švedskem in širše v zadnjih desetletjih, zaradi česar ta odlično narejeni dokumentarec daleč preseže okvire biografije. 
  Dennis Harvey, Variety

 Film nam Larssona predstavi kot obsesivnega deloholika, ki je kot goba srkal informacije in se ni nikoli obotavljal, ko se je bilo treba zoperstaviti vse bolj očitni prisotnosti neonacizma na Švedskem od sedemdesetih let dalje. Ljudje z naklonjenostjo opisujejo Larssona kot rahlo piflarsko, okorno figuro. V njihovem priznanju, da jih je v predanosti močno zasenčil, je čutiti iskrenost. 
  Allan Hunter, Screen Daily

 Georggson združuje govoreče glave z igranimi dramatizacijami in arhivskim gradivom. Igralec Emil Alm n / / se preobrazi v piflarskega očalarja Larssona, čeprav igrani prizori v dokumentarcih pogosto delujejo površno, režiser s pomočjo času ustrezne scenografije in kostumografije naslika pristen portret protagonista in ustvari vzdušje, ki ni daleč od tistega iz Fincherjevih filmov ali Larssonovih romanov. 
  April Wolfe, The Wrap

 To ni običajna biografija, ampak bolj nefikcijska resnična kriminalka z Larssonom kot glavnim junakom. 
  Nick Allen, RogerEbert.com

nagrade

Sundance, CPH:DOX Copenhagen, Mostra, S o Paulo


  • Šifra: 197255
  • Razpoložljivost: Na zalogi

  • 5,80€