KO LJUBEZNI NI VEČ

o filmu

Po petnajstih letih skupnega življenja se Marie in Boris odločita za ločitev. Skupaj s hčerama živita v hiši, ki jo je kupila Marie, Boris pa jo je popolnoma obnovil. Ker si Boris ne more privoščiti novega stanovanja, Marie pa mu ne namerava izplačati tako visokega deleža, kot ga zahteva, še vedno živita skupaj. V resnici nobenemu od njiju ni čisto vseeno za drugega, čeprav sta si neprestano v laseh.

Joachim Lafosse (Najini otroci) razpre široko paleto silovitih čustev, ki jih iz nekoč ljubečega para iztisne ločitev.

izjave kritikov

 /.../ boleče intimna, grozljiva in fascinantna drama o čustveni in finančni kompleksnosti ločitve. /.../ inteligenten, sočuten, zahteven film. 
- Peter Bradshaw, The Guardian

 Lafosse se v tej privlačni družinski drami spretno izogiba postavljanju na eno ali drugo stran ter občinstvu omogoči, da vidi, da imata obe strani prav in da se obe motita. Z nepopustljivo pozornostjo opazuje vsakodnevna opravila in nihajoča čustva svojih dveh likov, pri tem pa uporablja zanj značilno omejen prostor dogajanja in skrbno načrtovane posnetke kamere iz roke, da bi ustvaril klavstrofobično okolje in nas postavil pod kap rastoče nevihte, v katero se je spremenil odnos para. 
- Kerri Craddock, Mednarodni filmski festival v Torontu

 /.../ zgleduje se po studijskih filmih poznih sedemdesetih in zgodnjih osemdesetih let, natančneje po tisti vrsti iz resničnega življenja črpajočih dram, kakršnih Hollywood ne snema več. Ko ljubezni ni več je Lafossov Kramer proti Kramerju (Kramer vs. Kramer), in čeprav središčna dinamika tu gledalca še bolj potre kot srce parajoč sodni spor za skrbništvo otrok, ki se odvija med očkom rešiteljem Dustinom Hoffmanom in mamo zapuščevalko Meryl Streep, je Lafosse za ceno resnice pripravljen žrtvovati zabavo. 
- Peter Debruge, Variety

 Lafossova kamera ne potrebuje kompleksnih postavitev niti se ji ni treba posebej približevati Marie in Borisu, da bi našla in razkrila nepopisno zapleteno dogajanje v njunih srcih. Ko gledamo nemalokrat nepomembna pričkanja o denarju in opazujemo njuna obraza, kadar ne uspeta izraziti svojih čustev, ni težko razumeti in začutiti njune stiske. 
- Manuela Lazic, Little White Lies

 Film je najboljši v trenutkih nelagodja, ko napetosti zacvrčijo in se jasno pokažejo usodne razpoke v temeljih tega zakona. Posebej učinkovit je hromeče mučen prizor prijateljskega druženja ob večerji, kakršnega nismo videli vse od Praznovanja (Festen) Thomasa Vinterberga dalje. Skupinska igra je tu odlična: prijatelji Marie in Borisa so priče incidentu, ko se par z divjo teritorialnostjo loti krožnika s siri. 
- Wendy Ide, Screen Daily

 Ko ljubezni ni več je kot Prizori iz zakonskega življenja Ingmarja Bergmana, zgoščen v ožji časovni okvir in omejen na zgolj nekaj sob /.../. 
- Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter

nagrade

Cannes   Štirinajst dni režiserjev. Najboljši igrani celovečerec   Philadelphia. Nagrada Združenja belgijskih filmskih kritikov za najboljši film. Štiri nominacije za nagrado magritte. Toronto. San Sebasti n. London. LIFFe. AFI Fest.

 


  • Šifra: 182729
  • Razpoložljivost: Na zalogi

  • 5,80€